A honlap optimalizálás 7 aranyszabálya
Amikor honlap optimalizálásról van szó, számos tényezőt figyelembe kell venni a siker elérése vagy a büntetés elkerülése érdekében. Ezek közé tartozik a linkszerkezet, a kulcsszavak és a webhelyen töltött idő – hogy csak néhányat említsünk.
Ugyanakkor léteznek kimondottan aranyszabály-számba menő praktikák is, Noha ezek némelyike hétköznapinak tűnhet, mégis gyakran figyelmen kívül hagyják őket, ami nagy károkat okozhat a keresési rangsorban. (És a webhely forgalmának hiánya miatt a pénztárcában.) Ezért az alábbi cikkben bemutatjuk, melyek a legfontosabb SEO-szabályok, amelyeket figyelembe kell vennie minden webhelytulajdonosnak.
1. Soha ne éljünk vissza a kulcsszavakkal!
A kulcsszavak segítségével elmondhatjuk a keresőmotoroknak, hogy miről is szól az oldal.
Igen ám, de „kulcsszótömés” vagyis kulcsszóhalmozás a legnagyobb hiba, amelyet tartalommarketingesként elkövethet az ember. Ez a megoldás ugyanis nem kínál semmilyen értéket az olvasók számára, aminek a vége az, hogy az oldalt figyelmen kívül hagyja a Google.
Gondoljuk csak el! A Google a webhelyen töltött időt rangsorolási jelként használja. Minél tovább tartózkodik valaki a site-unkon, a keresőmotor annál fontosabbnak érzi azt. Ha valaki azonban nem tudja elolvasni az oldalon lévő tartalmat, mert tele van kulcsszavakkal, akkor gyorsan lekattint az oldaláról. Amikor a Google látja, hogy az emberek gyorsan távoznak, akkor tudja, hogy a site-unk minősége igencsak mélyen van, ezért nem érdemes rangsorolni.
2. Ne versenyezzünk a nehéz kulcsszavakért!
Sosem szabad elfelejteni, hogy nem mindig a legrelevánsabb kulcsszó használata a legjobb stratégia. Különösen akkor nem, ha több mint 70 000 oldal használja azt a bizonyos kifejezést. Keressünk hasonló vagy egyedi kulcsszavakat, amelyek ugyanolyan relevánsak számunkra, de kevesebben használják őket! Fókuszáljunk ezekre, mert kevés erőfeszítés árán nagy eredményt lehet elérni a segítségükkel. Próbáljuk meg úgy beállítani kulcsszavainkat és szinonimáinkat, hogy azok kiegészítsék egymást.
3. Hozzunk létre egyedi tartalmat!
A minőségi SEO munka mindig magában foglalja az egyedi tartalom létrehozását. Annak biztosítása, hogy a tartalom hasznos és jól megírt legyen, ugyanolyan olyan fontos, mint a linképítés vagy a technikai SEO. Ha ugyanis a tartalom nem egyedi, kevesen fogják elolvasni. Ha kevesebben olvassák, az a Google számára is kiderül, ennek eredménye pedig borítékolható. Fontos, hogy az egyediség többet jelent minőségnél. Olyasmit kell nyújtanunk, amit az olvasók még nem láttak.
4. Ne használjunk gyenge minőségű kimenő hivatkozásokat!
Mivel rengeteg szó esik a bejövő hivatkozásokról, sok webmester elfelejti, hogy a külső hivatkozások is fontosak. Érdemes tehát meggyőződni arról, hogy a külső linkjeink mind minőségi tartalomhoz vezetnek. Ne csak a linkelés kedvéért linkeljünk! Ne feledjük azt sem, hogy a rossz vagy hibás linkek idegesíthetik az ügyfeleket, és befolyásolhatják a Google rangsorolását is. Tanácsos ugyanakkor NEM hivatkozni olyan tartalomra, amely már előkelő helyen szerepel a rangsorolni kívánt kulcsszóra. Lényegében linkerőt adunk ezáltal neki, vagyis megmutatjuk a Google-nak, hogy a linkelt tartalmuk valamivel jobb, mint a miénk.
5. Rendszeresen frissítsük webhelyünket!
Senki sem marad sokáig egy olyan szájton, amelyen a tartalmakat 10 éve frissítették utoljára.
Érdemes tehát aktívnak lenni a frissítések átvezetését illetően, és rendszeresen frissíteni az anyagokat. Nem véletlenül van számos cikk olyan széljegyzetekkel ellátva, mint például „2022-re frissítve”.
6. Legyünk naprakészek a Google frissítési gyakorlataival kapcsolatban!
Ha a Google kisebb-nagyobb változtatásokat eszközöl, például leértékeli azokat az URL-eket, amelyek két kulcsszót tartalmaznak, akkor ezt mindenképpen tudnunk kell a tartalom létrehozásakor. Tehát ügyeljünk mindig arra, hogy naprakészek legyünk a honlap optimalizálás során!
7. Tartsuk szem előtt a webhely sebességének szempontját!
A webhely letöltési sebessége különösen fontos rangsorolási tényező, különösen a mobil világban. Ezért rendszeresen ellenőrizni kell a sebességet, különösen nagy frissítések után. Jó hüvelykujjszabály, hogy legalább hetente egyszer le kell futtatni egy tesztet, Ha azt észleljük, hogy a webhely sebessége lelassul, cselekednünk kell. Ha a fenti tételeket szem előtt tartjuk, nagyot biztosan nem bukhatunk a honlap optimalizálás során.