A honlap optimalizálás előnyei és technikái
A honlap optimalizálás (más szóval keresőoptimalizálás, vagyis SEO) azt jelenti, hogy a keresőmotorok eredményoldalain minél előkelőbb pozícióban való megjelenést segítjük elő. Ezzel pedig növeljük a webhelyünkre érkező látogatók mennyiségét és javítjuk azok minőségét is. (A forgalom minősége azt jelenti, hogy olyan ügyfeleket szeretnénk bevonzani, akik valóban érdeklődnek a termékünk iránt. Ha a megfelelő, vagyis fizetőképes és valódi érdeklődők keresik fel a webhelyünket, akkor pedig belőlük nyilván lehetőleg minél többet szeretnénk elérni.)
A honlap optimalizálás sokféleképpen elvégezhető. A címcímkéket és a leírást informatívvá és hasznossá kell tenni a felhasználó számára. Szerepeltetni kell belső hivatkozásokat is, ahol csak lehetséges, és minél jobb, minél hosszabb tartalmakat közzétenni a site különböző oldalain. A content közzétételekor az oldal szerkezetét is szem előtt kell tartani.
Mindemellett természetesen minőségi backlinkprofil kialítására is törekedni kell. Egy szó, mint száz, minél optimalizáltabb egy webhely, annál valószínűbb, hogy magas pozíciókban jelenik meg a keresési eredmények listáján, és így annál nagyobb lesz a forgalma. Nézzük, nagy vonalakban mit kell tudni erről a tevékenységről!
A honlap optimalizálás előnyei
Nézzük, konkrétan milyen tételekben öltenek testet a SEO előnyök.
A SEO mindenekelőtt jobb felhasználói élményhez vezet, hiszen a releváns információknak, képeknek, videóknak, a gyorsan betöltődő oldalaknak, a minőségi linkeknek mindenki örül.
Az optimalizálás emellett a potenciális ügyfelek megszerzésének egyik legjobb módja is. A SEO általi forgalom bevonzás a legpotensebb vásárlók elérésének legjobb módja. Azoknak a felhasználóknak ugyanis, akik az organikus listáról érkeznek az oldalra, komoly céljuk van, és megfelelő kutatást végeztek, mielőtt eljutottak az oldalunkra. Ez komoly – fizetni képes és akaró – potenciális ügyfelekké teszi őket, ami magasabb a konverziós arányt szavatol.
A SEO elősegíti a hatékony gazdálkodást: alacsony költségek mellett segít potenciális ügyfelek elérésében. Lehetőséget ad az olcsóbb reklámozásra, ennélfogva számos különféle erőforrás – pénz, idő – megtakarításában is számíthatunk rá.
Az optimalizálás növeli a márka hitelességét: a magasabb helyezések azt sugallják ugyanis, hogy az iparág legjobb szereplői közé tartozunk. Eközben megelőzzük a versenytársakat, és megmutatjuk, milyen különbséget, pluszt kínálunk az ügyfeleink számára. Egyszóval az előkelő pozíció megismerteti a vásárlókat a termékünkkel, ami segít a márkaismertség növelésében.
A SEO az összes digitális marketingtevékenység szinergiáját hozza létre. Az összes tevékenységet, például a tartalommarketinget, a direkt e-mail marketinget, a közösségi média marketinget stb. egy közös cél érdekében hangolja össze és integrálja.
A SEO növeli a követők, feliratkozók számát a közösségi médiában, mivel a tartalmak a social platformokon keresztül nagyszámú felhasználóhoz juthatnak el. Ezáltal pozitív képet építünk magunkról/márkánkról/termékünkről a vásárlók szemében.
A SEO javítja a webhely sebességét: a tartalom optimalizálása segít a webhely sebességének növelésében, a betöltési idő csökkentésében.
Mindezeknek köszönhetően keresőoptimalizálás által egyre nagyobb és nagyobb szeletet hasíthatunk ki a piaci tortából.
Keresőoptimalizálási technikák
Ahhoz, hogy webhelyünket a legjobban fieztő, előkelő – lehetőleg dobogós helyre – optimalizáljuk, többféle technikát kell alkalmaznunk.
Ezek közül néhányat az alábbiakban tárgyalunk:
Kulcsszókutatás: Dolgoznunk kell mindenekelőtt azon kifejezések azonosításán, amelyekre a felhasználók keresnek a keresőmotorokban. Majd optimalizálnunk ezekre a szavakra a meglévő tartalmakat (vagy új tartalmat létrehoznunk).
Tartalommarketing: Dolgoznunk kell azon is, hogy jó minőségű, vonzó tartalmat hozzunk létre a felhasználók számára. Olyanokat, amelyek eredetiek, tehát még nem szerepelnek más honlapokon. A minőségi content príma felhasználói élményt biztosít, és ráadásul arra is készteti a felhasználókat, hogy megosszák tartalmaikat a közösségi média platformjaikon.
Linképítés: Meg kell keresnünk más webhelyeket, és kapcsolatokat kell kialakítanunk tartalmaink népszerűsítése érdekében. Vagyis meg kell próbálnunk más webhelyekről linkeket bevonzani.
Oldalon belüli optimalizálás: A webmestereknek folyamatosan dolgozniuk kell weboldaluk szerkezetének javításán. Optimalizálniuk kell az oldal URL-jét, hogy tartalmazzon kulcsszavakat, releváns címcímkéket kell létrehozniuk stb.
Webhelyszerkezet optimalizáció: A külső hivatkozások mellett belső linkeket (a saját weboldalunkon belüli hivatkozásokat) is el kell helyeznünk weboldalainkra a jobb felhasználói élmény érdekében.
Schema jelölés használata: a standard jelölés segít megérteni a keresőmotorok számára, hogy mi a tartalom típusa, ki írta a tartalmat stb.
Összegezve, a SEO megéri a befektetést, és a fenti keresőoptimalizálási technikák segítségével lényegében bárki nekiugorhat a saját weboldala SEO-zásának.