Mi az a linképítés és hogyan működik?Online marketing

Mi az a linképítés és hogyan működik?

Ha a keresőoptimalizálás nem ismeretlen fogalom az Ön számára, akkor bizonyára hallott már a linképítésről is. Cikkünkből megtudhatja, hogyan kaphat sok jó minőségű linket saját webhelyére, hogyan javíthatja honlapjának helyezését linképítéssel!

Mi az a link építés?

A linképítés alapvetően arról szól, hogy elérjük, hogy minél több – népszerű, jó minőségű oldalról származó – link mutasson a saját webhelyünkre. Ha saját oldalunk sok külső hivatkozást tartalmaz, a Google feltételezi, hogy az oldalunkon releváns, jó minőségű, hasznos tartalom található.

A backlink egy ajánlásnak tekinthető

 
Ugyanakkor az is fontos, hogy a Google ezeket a linkeket, az úgynevezett backlinkeket hasznosnak, logikusnak és a témához kapcsolódónak minősítse. Hiszen csak ebben az esetben helyezi előrébb az oldalt a keresők rangsorában. Mivel ezek a linkek nem láthatók közvetlenül a mi saját oldalunkon, a linképítés a weboldalon kívüli optimalizálás területéhez tartozik (off page SEO).

Mi az a backlink?

A backlink egy olyan hivatkozás, amely egyik webhelyről a másikra mutat. Különbséget tesznek a „dofollow” és a „nofollow” visszamutató hivatkozások között.
A „dofollow” vagy „follow” link egy normál link, amelyet a Google követ, és ideális esetben növeli a webhely rangsorát.
A „nofollow” attribútum a hivatkozás leírásában van beállítva, hogy megakadályozza, hogy a különböző keresőmotorok bejárói kövessék a hivatkozást.
A feltérképező robotok naponta több ezer webhelyen haladnak keresztül, és átvizsgálják azokat a keresőmotorok rangsorolását befolyásoló jellemzők széles skáláját keresve. Hivatkozások esetén követik a különböző hivatkozásokat, és ellenőrzik azok relevanciáját, minőségét, hasznosságát és egyéb jellemzőit. Ha azonban egy hivatkozást a „nofollow” előzi meg, az algoritmus figyelmen kívül hagyja, és a rangsorolás szempontjából nem relevánsnak tekinti. Ez történik például akkor, ha a linkelni kívánt webhely nem akar a másik oldalhoz kapcsolódni, illetve források felsorolásakor is. Ez megakadályozza, hogy egy oldalon túl sok linkről származó spam érkezzen.

Mit kell általánosságban figyelembe venni?

A linképítés már az új összekapcsolási lehetőségek keresése előtt megkezdődik. Először is ellenőriznie kell, hogy a webhelyére mutató vagy a meglévő linkek még egyáltalán működnek-e. A helytelen oldalakra vezető linkek akár negatív hatással is lehetnek a Google rangsorára. Ellenőrizze, hogy a jelenlegi hivatkozások tematikusan illeszkednek-e a tartalomhoz. Ha nem ez a helyzet, távolítsa el ezeket a hivatkozásokat. Ahogy az elején említettük, a link relevanciája, témához illeszkedése, értelmes jelentéssel bírása is nagy jelentőséggel bír.
Egy másik általánosan fontos szempont, hogy az Önre hivatkozó webhely Google-értékelése is nagy jelentőségű tényező. Minél magasabb a Google értékelése a partneroldalon, annál nagyobb hatást gyakorol az Ön webhelyére. Tehát érvényesül a mennyiség helyett minőség elve.

Miért fontos a link építés?

A legtöbb esetben a linképítés fő oka, hogy reménykedünk benne, hogy általa jobb értékelést, magasabb helyezést szerezhetünk a Google-től. Minél jobb az értékelés, annál előkelőbb helyre kúszik a webhely a Google SERP-ben (Search Engine Result Page), azaz a keresési eredmény oldalon. Ez növeli annak valószínűségét, hogy adott keresési lekérdezésekkel megtalálják a felhasználók és az Ön oldalára kattintsanak.
Egy másik és viszonylag egyszerű ok, hogy a különböző oldalakon található linkek jelentősen növelik terméke vagy cége ismertségét. Az emberek gyakrabban olvassák el a vállalkozás nevét, és bizonyos esetekben rákattintanak a linkre – ami az oldalra viszi őket.
Az utolsó pont, amely az imént említettből következik: a linkek bizonyos mértékű bizalmat építenek ki. Ezeket a linkelő webhely ajánlásának tekintik, ezáltal jobban megbíznak benne.  Mindannyian tudjuk: ha valamit egy barátunk ajánl nekünk, hajlamosabbak vagyunk megnézni, vagy akár megvenni is.

Milyen lehetőségek vannak a b2b területen?

A B2C-vel ellentétben a B2B-ben a link építés lehetőségei némileg korlátozottak. Mindazonáltal van néhány érdekes módszer az új hivatkozások létrehozására és a jó linkstruktúra felépítésére.

  • Könyvtárak

Az interneten különféle címtárak találhatók a legkülönfélébb témákban, amelyekbe a cégek beírhatók. Természetesen itt fontos, hogy olyan könyvtárakat keressen, amelyek tematikusan megfelelnek Önnek. Ha gépeket épít, és a takarítók címtárában szerepel, a linknek nincs értelme, és a Google megbünteti.
Az ilyen címtárakba mindenképpen hasznos dolog beírni a cégünket. Egyrészről hasznos az innen nyert backlink, másrészt önmagában is növeli cégünk láthatóságát, növeli elérésünk esélyeit. Harmadrészt ezeket a konkrét oldalakat általában csak azok használják, akik keresnek valamit, vagy valamiért szükségük van az adott iparágra. Ez azt jelenti, hogy e címtárak minden felhasználója potenciális ügyfél.

  • Vendégposztok

Külső weboldalon történő vendégküldés szintén remek módszer lehet link építés szempontjából. Ez bármi lehet a blogbejegyzéstől a szakcikkig, amely illeszkedik a partneroldal kontextusához. Ez a módszer több erőfeszítést igényel, mint a különböző címtárakba való belépés, de lehetőséget ad arra, hogy a backlink mellett még többet elmeséljen az olvasóknak és a weboldal üzemeltetőinek cégéről. Az ilyen cikkek partnerkapcsolatokhoz is vezethetnek, amelyek a linképítésen kívül más előnyökkel is járhatnak.

  • Kereskedelmi vásárok vagy rendezvények

Egy másik lehetőség a vásárokon vagy egyéb rendezvényeken való részvétel. Ez elsőre nem tűnik klasszikus linképítésnek, de második pillantásra logikus lépés.
Nem csak magán a helyszíni rendezvényen épülhet ki közvetlen ügyfélkapcsolatunk! A rendezvények szervezői mindannyian weboldalakat üzemeltetnek, ahol hirdetik ezeket az eseményeket. Ezt szinte minden esetben a szakkiállítás vagy konferencia résztvevőinek említése kíséri. Ez az említés a szervező honlapjára kerül az Ön webhelyére mutató közvetlen linken keresztül, és így egy másik visszamutató linket biztosít a linképítési stratégiájához.

Következtetés

A link építés a B2B cégek számára is hatalmas potenciállal rendelkező terület. Érdemes a linképítési stratégiát népszerűsíteni, és nem csak a SEO szempontjából. Az egyes módszerek elérést, nagyobb ismertséget, közvetlen ügyfélkapcsolatot és egyéb, első ránézésre kevésbé fontos előnyöket teremtenek.
Természetesen a linképítés fő oka a keresőmotor értékelésének javítása. Ha feljebb szerepelünk a találati listán, gyakrabban kattintanak ránk, és nagyobb esélyünk lehet a sikerre. Sok tényező befolyásolja az értékelést, de a jó link építés azonban nagy lépés a siker felé!